Właścicielom wielu firm wydaje się, że stworzenie strony internetowej wystarczy do jej promocji wirtualnej przestrzeni.
Okazuje się jednak, że nawet najlepsza, zawierająca super tagi strona i prawidłowo skonstruowane linki to zbyt mało, aby odwiedzali ją internauci. Należy ułatwić jej odnalezienie poprzez pozycjonowanie.
Czym jest pozycjonowanie stron www?
Strony w wyszukiwarkach są odnajdywane po wpisywanych przez użytkowników słowach kluczowych. Dobiera się je nie tylko pod kątem zawartości strony, ale również ich popularności.
To drugie kryterium jest wyjątkowo trudne do spełnienia. Słowa kluczowe nie mogą być zbyt ogólne i bardzo popularne.
Wybrane frazy muszą pojawiać się na stronie głównej oraz w zakładkach. Firma, której powierzymy pozycjonowanie swojej strony musi również dodać linki na serwisach – to kolejny sposób, aby internauci trafili właśnie na naszą stronę. Wybór linków nie może być kwestią przypadku.
O pozycjonowaniu można przeczytać także w naszym wcześniejszym artykule „Co warto wiedzieć o pozycjonowaniu stron www?”.
Pozycjonowanie stron www jako forma reklamy
Każdy właściciel firmy albo sklepu, który zdecydował się na założenie strony www powinien zadbać o jej pozycjonowanie. Pozwoli to na zajęcie przez stronę bardzo wysokiej pozycji w wyszukiwarkach.
Efektem tego działania będzie to, że na stronę trafi więcej internautów. Wielu z nich skorzysta z oferty firmy. Co więcej, zadowoleni klienci będą polecać ją innym. W ten sposób zacznie rosnąć sprzedaż. Proces pozycjonowania musi jednak trochę potrwać.